On the Couch with Kelsey Janae (Life with Coco)

By | 9:14 AM Leave a Comment
Coco is a young Beauty Vlogger dedicated to her natural hair. She has so many followers on social media and spreads her love and good spirit around the world. She is one of my favorite Instagrammers and today she explains how she was able to get her natural hair so long and healthy.

Me:  How long have you been Natural?
Coco:  I've been natural for four years.

Me 4 Years! Great! Your hair is pretty long... Why did you decide to go natural? What current length are you at now?
Coco:  I was tired of my heat damaged hair and I fell in love with Bre's hair ( from ANTM) it was so huge and gorgeous! My hair is currently 3-4 inches shy of waist length so I guess mid back length.
 
Brittany "Bre" Scullark from American Next Top Model
Photo by ANTM

Me: Do you have any length goals? If yes what are they?
 Coco:  But yes I have hair goals. My goal is to have bra strap length curly hair and hip length straight hair. 

 Me:  Do you have any specific regimen?
 Coco:  I do! I make sure to deep condition my hair at least once a week and I co wash or detangle about every three days.

 Me:  How did you figure out your regimen in the first year? For newbies, it is extremely difficult... What is the most important thing you have learned about your hair?
 Coco:  I've honestly been doing kind of the same thing since day one. Wash n gos lol. I think I just learned to listen to my hair instead of trying to make it do what I want it to do.

Me:  Do you have any favorite products?
Coco:  Yes I love the Mane Choice deep conditioner, Mixed Chicks leave-in, Hairfinity hair vitamins and also Karens Body Beautiful pomegranate conditioner.

Me:  What is your best advice for new natural hair sisters?
Coco:  I would say to love your hair and embrace every stage. I've noticed that a lot of new naturals get so caught up in trying to get hair like their favorite youtuber or instagramers. I think is great to be inspired but it's so important to love your self and never try to copy or be someone else.


I had a pleasure asking her for advice. She is really sweet!
Follow Coco:
Instagram & Twitter-@lifewithcoco2
Tumblr- Life With Coco
Youtube-@lifewithcoco2
Facebook Page-@Lifewithcoco


_______________________________________________________
(French)

Coco est une jeune Vlogger de beauté dédiée à ses cheveux naturels . Elle a autant d'adeptes sur les médias sociaux et propage son amour et bon esprit dans le monde entier . Elle est l'une de mes préférés Instagrammers et aujourd'hui, elle explique comment elle a réussi à obtenir ses cheveux naturels si longtemps et en bonne santé .

Moi: Combien de temps avez-vous été naturelle ?
Coco : J'ai été naturelle depuis quatre ans.

Moi: 4 ans ! Super! Vos cheveux sont assez long ... Pourquoi avez-vous décidé de faire le big chop ? Quelle est la longueur actuelle de vos cheveux ?
Coco : J'étais fatiguée de mes cheveux endommagés par l'usage des  fer à lisser et je suis tombée amoureuse des cheveux de Bre ( de American Next Top Model) c'était tellement énorme et magnifique! Mes cheveux sont actuellement de 8-10 cm de longueur de taille , donc je suppose mi longueur du dos .

Moi: Avez-vous des objectifs de longueur ? Si oui, quels sont-ils?
 Coco : Mais oui j'ai des objectifs de cheveux . Mon but est d'avoir les cheveux bouclés de la longueur de la hanche quand ils sont lissés.

 Moi: Avez vous un régime spécifique ?
 Coco : Oui! Je m'assure d'utiliser le revitalisant en profondeur au moins une fois par semaine et je co-wash* ou démêle environ tous les trois jours.

 Moi: Comment avez- vous trouver votre régime dans la première année ? Pour les débutants , il est extrêmement difficile ... Quelle est la chose la plus importante que vous avez appris de vos cheveux ?
 Coco : Je n'ai honnêtement fais un peu la même chose depuis le premier jour . Wash n go** lol . Je pense que j'ai appris à écouter mes cheveux au lieu d'essayer de lui faire faire ce que je veux faire .

Moi: Avez-vous des produits préférés ?
Coco : Oui j'aime le revitalisant en profondeur Mane choix , Mixed Chicks Démêlant sans rinçage , vitamines cheveux Hairfinity et aussi Karens Body Beautiful démêlant a la grenade.

Moi: Quel est votre meilleur conseil pour les sœurs naturelles?
Coco : Je dirais d'aimer vos cheveux et embrasser toutes les étapes . J'ai remarqué que beaucoup de nouvelles naturelles sont préoccupées a l'idée d'obtenir des cheveux comme leur youtubeur ou Instagrameurs préférées . Je pense que c'est génial d' être inspiré , mais il est si important d'aimer soi-même ses cheveux  et ne jamais essayer de copier ou être quelqu'un d'autre.

J'ai eu un grand plaisir à lui demander des conseils . Elle est vraiment adorable !
Suivez Coco :
Instagram & Twitter - @lifewithcoco2
Tumblr - Life with Coco
Youtube @lifewithcoco2
Facebook Page  - @Lifewithcoco

0 comments:

Post a Comment