Benefits of Coconut oil

By | 4:09 PM Leave a Comment



 Coconut oil is an edible oil that has been consumed in tropical places. It is a versatile oil. it can also be used for hair and skin. It protects the skin against bacterias and speeds up the healing process. Also, it is able to penetrate the hair shaft, helps with retain the natural moisture retention and strengthens the hair. 

Powered by Superherbalfoods

Coconut oil can be used for hair or face mask or even the skin. This is an example of DIY hair recipe:


Preparation:
Start by whisking the egg yolk until it becomes frothy.
Add the coconut oil and whisk it a little more.
Add 1 cup of water and stir it until it becomes smooth.
Apply on the scalp, massage it thoroughly then let it rest for 5 min. Personally, I like to keep it for 40-45 min. Rinse with cool water. 

I got my coconut oil at Trader Joe's.

I love this oil. It is really light weight and smells wonderful. I use it for cooking, deep conditioning and I also mix it with my skin lotion.



Get your coconut oil now!




_________________________________________________________________________________
(French)

L'huile de coco est une huile comestible qui a été consommé dans des endroits tropicaux. C'est une huile polyvalente et elle peut être également utilisée pour les cheveux et la peau. Elle protège la peau contre les bactéries et accélère le processus de guérison. En outre, elle est capable de pénétrer la tige du cheveu, elle permet de conserver la rétention de l'humidité naturelle et renforce les cheveux.
L'huile de coco peut être utilisé pour les cheveux ou avec un masque facial ou même pour la peau. Ceci est un exemple de recette fait-maison de démêlant pour cheveux:

Préparation:
Commencez par fouetter le jaune d'oeuf jusqu'à ce qu'il devienne mousseux.
Ajouter l'huile de noix de coco et fouetter un peu plus.
Ajouter 1 tasse d'eau et remuer jusqu'à ce qu'il devienne lisse (sans bulle).
Appliquer sur le cuir chevelu, massez soigneusement puis laisser reposer pendant 5 min. Personnellement, je préfère garder pour 40-45 min. Rincer à l'eau froide.
J'ai obtenu mon huile de noix de coco à Trader Joe's. J'adore cette huile et elle est vraiment léger et sent très bon. Je l'utilise pour la cuisson, pour mon démêlant et je la mixe aussi avec ma lotion pour la peau.




0 comments:

Post a Comment